סדנאות החדשנות
מטרת הסדנאות - סדנאות החדשנות מיועדות לכל עסק או ארגון שרוצים לעבור לרמה הבאה שלהם או להתחדש במגוון כלים ושיטות להצמחת העסק בצורה יציבה ושיטתית בתחומים הבאים: בשיווק, בפיתוח העסקי, בניהול חדשנות מתמדת ושיטתית, בהובלה בתחרות, בחדשנות ערך, ביצירת "אוקיינוסים כחולים", בהובלת שוק ועוד.
מי קהל היעד? סדנאות החדשנות מועברות למפעלים, תעשיות, חברות וארגונים שונים במשק.
תשואה על החדשנות - מחקרים ברחבי העולם מוכיחים תשואה על החדשנות ROI = Return On Innovation.ככל שנוקף הזמן הן נוחלות הצלחה והכרה וניתן לראות תוצאות מוחשיות.
תיאוריה לעומת פרקטיקה - ניתן לקיים סדנאות חדשנות פרקטיות הכוללות חלק תיאורטי וחלקים ישומיים / פרקטיים בנושאים שהארגון מעוניין לקדם.
מסגרת - כל סדנא ניתנת לביצוע בהיקפים שונים הן מבחינת הזמן / הנושאים והן מבחינת המשתתפים.
הסדנאות מוכרות כמתודולוגיה ישימה בתכנית "ניצוץ" - ניהול, יצירתיות וצמיחה של משרד התמ"ת ומועברות שם למפעלים ותעשיות ברחבי הארץ מזה למעלה משבע שנים.
מה מקנות הסדנאות? הסדנאות מקנות לארגון / לחברה כלים, שיטות ומתדולוגיות חדשנות בתחומים הבאים:
- פיתוח מוצרים חדשים.
- פיתוח שירותים חדשים.
- פתרון בעיות טכנולוגיות ואחרות.
- קידום התקקשרות האישית והצוותית.
- "בנק רעיונות", תכנית עבודה שנתית, מנדט צוות חדשנות.
הצוות לומד, מתרגל ומטמיע מגוון כלים וטכניקות וביניהן:
- התהליך האסטרטגי, הניהול האסטרטגי ואסטרטגיית חדשנות ערך.
- חדשנות ערך כאסטרטגיה תחרותית מצמיחה, יציבה ולאורך זמן.
- חשיבה המצאתית יצירתית - לפיתח רעיונות למוצרים ושירותים חדשים וגם לפתרון בעיות.
- סינון רעיונות פנימי באמצעות קריטריונים מובנים.
- טכניקת ניהול חשיבה אפקטיבית ברעיונות שעלו = "ששת הכובעים של דה בונו"
- גיבוש קונספטים שיווקים עסקיים לרעיונות מובילים.
- סינון חיצוני באמצעות מבחני קונספט.
- ניהול מבחן קונספט שיווקי וניתוח התוצאות.
- ניתוח עסקי / כלכלי / אסטרטגי / שיווקי רחב לקידום הרעיונות המובילים.
- הקמת צוות חדשנות פועל.
- גיבוש מנדט צוות החדשנות.
- גיבוש תכנית עבודה שנתית לצוות החדשנות.
- תקשורת מעצימה צוותית ואישית.
- עקרונות נכונים לקידום והצלחה בתהליך השינוי.
הבטחות תכנית החדשנות = תפוקות
בסיום תכנית החדשנות, למפעל / לארגון מובטחות התפוקות הבאות:
- צוות חדשנות פועל.
- תכנית עבודה שנתית.
- "בנק רעיונות".
- טכניקה מובנית בת שבעה שלבים לקידום החדשנות בארגון.
- טכניקת ישיבה, דיון וחשיבה ברעיונות חדשים.
- כלי חשיבה יצירתית לפיתוח רעיונות יצירתיים למוצרים ושירותים או לפתרון בעיות.
- טכניקה מובנית לבחינת היענות השוק לרעיונות חדשים = מבחן קונספט שיווקי.