במסגרת כנס יועצות למעמד האשה ונבחרות ציבור ברשויות מקומיות, נתנה הרצאה בתאריך 24/6/2010: נשים בעולם העבודה: חשיבה יצירתית למיצוב עצמי ומיתוג בתפקיד, אסטרטגיית שת"פ, מעבר מעמדות לאינטרסים, יצירת קונספט שיווקי מנצח
צמיחה אישית או קידום אישי בתחום חיים מסוים דומים לצמיחה עסקית. בכולם קיימים מאפיינים דומים ותנאים הכרחיים לקיומם. בהרצאה הוצגו מספר כלים וכמה אבחנות לצמיחה כזו ואיך לקדם תוצאות חדשות יצירתיות.
ראשי פרקים עקרוניים למהלך ההרצאה:
• מהי יצירתיות? מה ההבדל בין אדם יצירתי לתהליך יצירתי לתוצאה יצירתית? היכולת להפיק תוצאות יצירתיות באופן שיטתי. פתרונות יצירתיים. דוגמאות.
• היכן אנחנו חיים? חשיבות השאלה (וכמובן התשובה לה) להבנת חשיבות תפקיד המיצוב, המיתוג, הקונספט השיווקי ואבחנת אינטרסים לעומת עמדות.
• חשיבות יצירת הזדמנות לצד השני. כיצד יוצרים הזדמנות לצד השני?
• מהו מיצוב? למרות ההגדרה הנוהגת למיצוב, הפתעה: היכן מתחיל המיצוב?
תפקיד המיצוב ביחס לפילוח שוק והתאמת מודל שיווקי מתאים. השוואה לבידול. הקשר להבטחה שיווקית משובחת. דוגמאות להבטחות שיווקיות.
כיצד בונים מיצוב? מעבר מתכונות לערכים / תועלות / הבטחות. הדגמה.
מיצוב מנצח באווירת תחרות. יסודות בהגדרת מיצוב חדשני: מיצוב דוגמת "אסטרטגיית האוקיינוס הכחול".
• מהו מותג? איך מפתחים מותג ואיך מייצרים מיתוג עצמי? יתרונות ותרומת מיתוג. דוגמאות.
• אסטרטגיית שת"פ – מסגרת, עיצוב (מטרות, עקרונות), שיטה.
• מה בין עמדות לבין אינטרסים? הדגמה. זיהוי אינטרסים במודלים שונים (מו"מ, גישור). חשיבות זיהוי.
אינטרסים / מאוויים / רצונות / שאיפות – קשיים בזיהוי. סוגים. גלויים לעומת חבויים. הליכים לגילוי וזיהוי. דרך ליצירת אופציות חדשות, שלא היו קודם.
• מהו קונספט שיווקי? באיזה שלב הוא נדרש בתהליך הקידום / ההתחדשות / הצמיחה? מאפיינים ותבנית של קונספט שיווקי מנצח. כיצד משתמשים בקונספטים שיווקיים? הדגמה.
|