משרד התמ"ת מיישם את תכנית "ניצוץ" - ניהול, יצירתיות וצמיחה לקידום החדשנות במפעלים ובתעשיות ומסבסד עד 75% מעלות הסדנאות.
חברה הרואה עצמה עומדת בקריטריונים של התכנית יכולה לפנות בבקשה מתאימה לרכז "ניצוץ" הארצי, חברת MMM באמצעות פרטים המופיעים באתר של משרד התמ"ת.
שיינמן יעוץ והדרכה פועלת בתכנית כבר כמה שנים וצברה ניסיון מגוון במפעלים ובחברות במגוון ענפי המשק.
ניתן להסתייע בשיינמן יעוץ והדרכה בהגשת בקשה באמצעות דף "צור קשר" באתר זה.
תכנית עקרונית כוללת שבע סדנאות, כל אחת בת שבע שעות, אחת לשבעה עד עשרה ימים, עם הצוות הניהולי של החברה או עם צוות יעודי שמוקם לנושא הכולל את בעלי התפקידים הבכירים בחברה.
ניתן לעצב תכנית סביב שלושה כיוונים:
א. חדשנות שיטתית לפיתוח מוצרים ושירותים חדשים, לרבות שימוש בטכניקת חשיבה המצאתית / יצירתית להעלאת רעיונות למוצרים ושירותים חדשים פורצי דרך.
ב. חשיבה המצאתית לפתרון בעיות טכנולוגיות לרבות שימוש בטכניקת חשיבה המצאתית / יצירתית לפתרון בעיות מהותיות שעשויות לחסוך לארגון היקפי כספים משמעותיים.
בשתי התכניות הנ"ל, התפוקות העיקריות הן: צוות חדשנות פועל מצויד בכלים ניהוליים חדשים ובכללי תקשורת מעצימה, לרבות מנדט פעולה לצוות ותכנית עבודה שנתית. "בנק רעיונות" הכולל: רעיונות שעלו בסדנאות למוצרים / שירותים חדשים או לפתרון הבעיות הטכנולוגיות / בקווי הייצור / התפעול / הלוגיסטיקה וכיוצ"ב, דירוג הרעיונות לפי קריטריונים, מיון הרעיונות לפי רמות חדשנות והיבטים אסטרטגיים. עיצוב קונספטים שיווקים לרעיונות מובילים. גיבוש מבחני קונספט שיווקיים לרעיונות המובילים. ידע ושליטה בתהליך חדשנות שיטתי בן שבעה שלבים. תרגול שיטת ניהול חשיבה ברעיונות חדשים: "ששת הכובעים של דה בונו" ועוד.
ג. אסטרטגיה שיווקית מצמיחה משולבת בחדשנות ערך. ביישום כיוון זה, נוספים ראיונות אבחון וסיור בחברה לגיבוש תמונת מצב עסקית בעשרה חתכים אופיינים לפני תחילת הסדנאות.
התפוקה העיקרית בתכנית הנ"ל היא: צוות ניהולי מצויד בכלים ניהוליים חדשים ובכללי תקשורת מעצימה, מסמך אסטרטגיה שיווקית הכולל את: החזון המעודכן של החברה, כיוונים עיקריים לאסטרטגיה, פירוט הכיוונים בנספחים, דוח רווח והפסד פרופורמה לשלוש שנים הכולל את כיווני ההשקעה ותחזית המרכיבים שקיימים בדוח.
|