אסטרטגיה טכנולוגית
המטרה - התאמת טכנולוגיות הייצור והתפעול לצרכי העסק. בחינה של האפשרויות העומדות בפני העסק לפיתוח הטכנולוגיות העומדות לרשותו והמלצה על טכנולוגיות שישרתו אותו לאורך זמן בצמיחה העסקית והשיווקית שלו. בין היתר, ייבחנו הצורך והיכולת ביצירת "חומות חסימה" למתחרים.
לאחר תיאום עם הלקוח, חלק זה יכול שיבוצע בשיתוף עם חברת Ideation TRIZ Int’l הבינ"ל, המתמחה בתחום זה.
אפשרות נוספת - לבקש להתקבל לתכנית השדרוג הטכנולוגי של מתימו"פ ולקבל 50% מימון מ- 120 שעות יעוץ.
שיינמן יעוץ והדרכה מוסמכת כיועצת ומנחה לבניית אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית, בין היתר לשדרוג וחידוש קווי היצור. האסטרטגיה יכולה גם לשמש את המפעל לקבל מימון נוסף מקרן המדען הראשי במשרד התמ"ת. לפרטים נוספים ובחינת זכאות - ניתן לפנות באמצעות דף "צור קשר" באתר.
למי מתאימה התכנית?
מוצע שהעבודה תבוצע עם צוות היגוי מתאים שייקבע מראש, צוות רלבנטי לדיון וגיבוש ההחלטה לבחירת טכנולוגיית הייצור העתידית של החברה.
הצוות יכלול נציגים, בין היתר, מהתחומים הבאים: פיתוח עסקי ; ייצור / תפעול / לוגיסטיקה והקמה ; חדשנות / מו"פ / טכנולוגיות ; שיווק ומכירות ; נציג / ים מההנהלה הבכירה, רצוי המנכ"ל.
המסגרת המוצעת
ניתן לבחור באחת משתי אפשרויות חלופיות לליווי תהליך הבחינה וגיבוש ההמלצות:
Mode ליווי/"צל" - ריטיינר חודשי. ליווי "צל" לגורם המטפל בנושא בחברה בתיאום תכולה עמו.
Mode "הובלה" - הובלת התהליך הייעוצי בשיתוף הגורם המטפל ועם צוות היגוי שיוקם.
תהליך היעוץ
התהליך יכלול בחינה ואיתור של חלופות טכנולוגיות ייצור מתאימות ומנגד בחינה בהתאמה של תחומי עסקים צומחים בארץ ובחו"ל, שבהם ניתן יהיה להשתלב.
בתחילת עבודה היעוץ יקבל היועץ לידיו:
את כל החומרים הקיימים המשקפים את האסטרטגיה העסקית, הייצורית והשיווקית של החברה, ביצועי החברה בשלוש השנים האחרונות ותכניותיה לעתיד.
את רשימת צוות ההיגוי, שמות, תפקידים, השכלה ופרטי קשר (אי מיילים וטלפונים).
כאמור, תהליך היעוץ יעשה באחת משתי חלופות: האחת, הובלת התהליך והשנייה "צל" שילווה את הגורם המטפל בתהליך. להלן השלבי העיקריים בחלופת הובלת התהליך ;
פעילות 1 - אבחון ראשוני של החברה על ידי היועץ (יום-יומיים בחברה) ואיסוף כל החומר הקיים בנושא.
פעילות 2:
- מפגש התנעה צוות ההיגוי - הגדרת מטרות, תכנית פעולה.
- הצגת "תמונת ראי" על החברה כפי שמצטיירת בעיני היועץ הכוללת בין היתר: את איפיון החברה, חוזקות עיקריות ורעיונות קיימים לכיוונים שיווקיים קיימים וחדשים וכיוונים טכנולוגיים. צוות ההיגוי יתייחס ויעדכן.
- פיתוח קריטריונים לרכישת קווי ייצור וטכנולוגיות בהתאמה.
- גיבוש רשימת יועצים / מומחים / קובעי ומובילי דעה בתחומי טכנולוגיות קווי יצור.
פעילות 3 - מפגשים יזומים עם מומחים, יועצים ומובילי/ קובעי דעה.
פעילות 4 - סדנת סיעור מוחות בהשתתפות יועצים חיצוניים, מובילי דיעה וקובעי דיעה בתחומי הענפים שבהם פועלת החברה - העלאת רעיונות לכיוונים אסטרטגיים שיווקיים, לכיוונים טכנולוגיים. התייחסות למינוף יכולות וחוזקות, התייחסות למחסומי חדירה בשוק המקומי ובשווקים בינ"ל, אפשרויות והזדמנויות שת"פ ועוד.
פעילויות 5,6 – בחינת חלופות לרעיונות רכישת הטכנולוגיות וקווי הייצור ולפיתוח השווקים שהועלו.
הצגה ודיון - הצגת החלופות והמלצת הצוות לפורום שיקבע בחברה.
ליווי יישום ההמלצות – ניתן לביצוע בשני ערוצים:
- ערוץ עסקי / תפעולי - במסגרת תכנית המשך בתיאום החברה, במסגרת תכנית ליווי נפרדת שתסוכם עם היועץ.
- ערוץ משפטי - במסגרת תכנית לליווי משפטי / מסחרי של חוזי הרכישה של קווי הייצור והטכנולוגיות בתיאום החברה, שתסוכם ישירות עם משרד עו"ד המטפל בנושאים אלה.
תוצרי הייעוץ
בסיכום כל אלה יוכן מסמך שיגדיר את החלופות שנבחנו, הטכנולוגייה / טכנולוגיות עתידיות המועדפות, והתאמתן לקריטריונים שפותחו, והמלצה על חלופה מועדפת. בין היתר יוצגו בתיאום עם הלקוח:
בצד הטכנולוגי - איתור טכנולוגיות ייצור מועדפות בתחום הנדרש (בהיבטי עלות / תועלת) ואיתור חברות שעוסקות בטכנולוגיות אלה.
בצד השיווקי - איתור פוטנציאל שיווקי / תחומי עסקים פוטנציאליים צומחים בארץ ובחו"ל המתאימים לטכנולוגיית הייצור הנ"ל.
בצד התפעולי – ייעוץ בהתאמת והטמעת הטכנולוגייה שתיבחר למפעל.
לוח הזמנים
סה"כ לוח הזמנים המוערך ליישום התכנית 3-5 חודשים בתלות בלו"ז שיקבע למפגשים ובהתקדמות ההכנות ועבודות הביניים.
|