ניהול אסטרטגי דינאמי ותחרותי
עד לא מזמן היה נהוג לדבר על תכנון אסטרטגי ובד"כ דברו על תכניות עשור וחומש. עם הפיכת העולם לגלובלי, הגדלת התחרות, שינוייים תכופים בסביבה העסקית והרגולטורית ויצירת מחסומי חדירה למיניהם - עלה הצורך למעבר לניהול אסטרטגי דינמי ותחרותי.
למי מתאימה תכנית זו?
לארגונים הרוצים להתחדש ולצמוח ברמה המקומית והבינ"ל הגלובאלית מעבר לשפה ולביצועים הידועים להם או כאלה שאינם מצליחים להגיע בכוחות עצמם לבצע פעילות כזו או כאלה שזקוקים לתמיכה של בעל ניסיון וידע בביצוע תהליכים מסוג זה.
מה לומדים?
במהלך תכנית היעוץ או ההרצאות נחשפים המשתתפים לעולם מושגים חדש כמו מהי אסטרטגיה ; מהו ניהול אסטרטגי ; למה הוא צריך להיות דינאמי ואיך עושים זאת ; איך מייצרים יעוד וחזון מחודשים שירתמו את כל העובדים וההנהלה וגם ישודרו החוצה בצורה מושכת ויצירתית ; איך מתייחסים לאלמנט התחרות הגלובלית והמקומית ; מהי תכנית ; מהי חדשנות ; מהו שינוי ומהי טרנספורמציה ואיך מבצעים שינויים וטרנספורמציות מוצלחות בארגון וגם באופן צוותי ואישי ; איך מנהלים את התקשורת הארגונית החדשה ואיך רותמים את כל בעלי העניין כלפי פנים פנים וכלפי חוץ לשיווק התכנית ולהצלחתה.
בקיצור - איך יוצרים את כל אלה ואיך מטפלים בהם כדי שהם יטפלו בעסק הצומח והמרוויח.
בוחנים את השאלות האסטרטגיות של הארגון / החברה.
מנתחים את הארגון / החברה במגוון ניתוחים עסקיים ובין היתר - הצגת "תמונת ראי" למנהלים בעשרה חיתוכים עסקיים היוצרים את "שרשרת הערך" של הארגון / החברה ; זיהוי הנכסים המוחשיים והבלתי מוחשיים, את היכולות הנובעות ומתוכן - את יכולות הליבה ; בוחנים איזה יכולות ליבה יש להוסיף כדי להגיע למימוש החזון והמטרות ; בחינת שיתופי פעולה עסקיים קיימים ועתידיים ועוד.
מנתחים את הסביבה העסקית / הענפית - פוטנציאל שוק ; מדדי צמיחה ; מחסומי חדירה ; סביבת התחרות ; מיצוב נוכחי ; מיצוב עתידי רצוי ; גורמי הצלחה ענפיים קיימים ועתידיים (KSF) ; פילוח לקוחות ;
לומדים על תשתית אסטרטגית לקונצרן וליחידות האסטרטגיות שלו (SBU - Strategic Business Unit), אסטרגיה לתחום העסקי ואסטרטגיה פונקציונאלית בכל אחד מה- SBU’s אפשרות להתאמת מספר אסטרטגיות גנריות.
בוחנים התאמת של אסטרטגיה אפשרית ביחס לניתוחים שבוצעו על החברה, הסביבה הענפית, היעוד והחזון וערכי הארגון / החברה. בין יתר האסטרטגיות שיבחנו, ניתן למצוא: אסטרטגיית בידול ובתוכה אסטרטגיית חדשנות ערך, אסטרטגיית מיקוד / נישה, אסטרטגיית מחירים, אסטרטגיית הוזלת עלויות, אסטרטגיית שיתופי פעולה, אסטרטגיית רכישות והשתלטויות ועוד.
מבצעים התאמה של האסטרטגיה וכיווני החדשנות הראויים לחברה / למפעל.
ההרצאות והתרגולים נעשים ברמה אקדמית.
מה מתרגלים / מיישמים?
מבצעים מגוון ניתוחים על ביצועי העסק ועסקים דומים / מתחרים: מיצוב - השוואת הארגון למתחרים על צירי רוחב קו מוצר מול אינטגרציה אנכית (על כמה שלבים הארגון שולט), הצלחות / כשלונות, מטריצת שיתופי פעולה קיימים ופוטנציאליים, פערים טכנולוגיים וארגוניים, פילוח לקוחות ומוצרים לפי מאפיינים אסטרטגיים שווים ועוד.
מעלים שאלות אסטרטגיות, שהתשובה עליהן מובילה למערך עקרונות וכללים המשלימים את האסטרטגיה עסקית.
מבצעים ניתוח חוזקות חולשות על החברה ואיומים והזדמנויות על הסביבה העסקית SWOT - Strengths & Weaknesses & Opportunities & Threats.
מהם תוצרי תכנית היעוץ / ההנחיה / הליווי העסקי?
תכנית אסטרטגית ותכנית עבודה אסטרטגית.
הגדרת הייעוד והחזון של החברה.
התייחסות לצורך בפיתוח רעיונות יצירתיים למוצרים חדשים, מובילי שוק, בשיטת חשיבה המצאתית שיטתית.
הקניית כלים ותובנות חדשות לניהול החברה.
גיבוש צוות החברה בשפה תקשורתית וניהולית חדשה.
|