לעיתים עולה צורך בשינוי ארגוני. הדבר יכול לנבוע משינוי באסטרטגיה העסקית או השיווקית של החברה או מאילוצים שונים פנימיים וחיצוניים וכן במטרה להתייעל באופן מתמיד.
קיימים גם ארגוני הזנק (Start Up), שרוצים לעבור לשלב של ארגון ממוסד ואז נוצר אצלם הצורך לקבוע מסגרת ארגונית מסודרת.
נשאים ומתודולוגיה
התאמת השינוי הארגוני לאסטרטגיה העסקית וליעוד וחזון של החברה.
מעבר מארגון הזנק לארגון בצמיחה, שינוי מוצלח בארגון - על בסיס מוסכמות מלומדות של פרופ' אדיג'ס ופרופ' קוטר: אצילת סמכויות ; שינוי מנהיגות ; העתקת המטרות ; השתתפות ברווחים / יצירת תמריצים לעובדים ; שינוי תכליתי מחייב התנהלות ברצף אירועים נכון - הגדרת יעוד וחזון, הגדרת אסטרטגיה, הגדרת מבנה ארגוני, הגדרות תפקידים וכיוצ"ב.
חמישה עקרונות נכונים לשינוי ארגוני על פי שיינמן, אחד מהם: הדרך להצליח בשינוי היא - ליזום ולהוביל אותו (הגישה הפרואקטיבית).
ניהול השינוי על פי העקרונות ושמונת השלבים של ד"ר פיטר דרוקר.
תקשורת ארגונית ואישית בארגון צומח - יסודות ותרגול.
מאפייני תפקוד - ניתוח תפיסת תפקיד, הגדרת תפקיד ותחומי אחריות, עיצוב תפקיד.
כתיבת נהלי החברה, לרבות הגדרות תפקידים, בתקן ISO 9001.
הקמת צוות היגוי ארגוני להובלת השינוי הארגוני והטמעתו.
עוד נושאים רלבנטיים בהתאמה לצרכי החברה.
מסגרת, משתתפים ומתכונת
יותאמו לפי צרכי החברה.
|