English

פרופיל
חדשנות עסקית
חשיבה המצאתית
אסטרטגיה
שיווק ופיתוח עסקי
חונכות עסקית ואימון אישי
מנהיגות ויזמות
תכניות יעוץ והדרכה לתחום האזרחי
תכניות יעוץ והדרכה לתחום הבטחוני
 חדשות ואירועים 

"ניצוץ": סדנאות חדשנות בסבסוד משרד התמ"ת

קרן השיווק במשרד התמ"ת ותכנית השדרוג הטכנולוגית של

תכנית "ניצוץ" לחברת הולילנד קוסמטיקס

תכנית חדשנות טכנולוגית לחברת מ.ש אלומיניום

תכנית להצמחת חברת וט מגן

תערוכת AMBIENTE - עשרה טיפים ל"מכירה מהירה" וליציר

"לצאת מהקופסא", יום עיון משולב בסדנא בבנק ישראל

הרצאה "כוח הסוד" - לכ- 220 גמלאי בנק ישראל

הנחיית גוף המנטורים במכון היצוא הישראלי

הרצאה בכנס הוקרה לממציאים של מוטורולה

מכללת רופין: על חדשנות ויצירתיות ומה שביניהם

אימון ומנטורינג אישי 1:1 למנכ"לים, ליו"ר דירקטוריו

סדנאות חדשנות באלקטרה תעשיות מיזוג אוויר

קורס חדשנות ויזמות עסקית לחברת yes

הושק פיילוט חדש: הרצאה מוסיקאלית לעסקים ופנאי

קורס שיווק בינ"ל וסחר חוץ בנצרת למגזר הערבי

הרצאות מנהיגות לשכבת כיתות ט' בחט"ב בראש העין

הותנע: אסטרטגיה שיווקית ומיצוב חדש לחוחובה ישראל

הרצאת חדשנות ויצירתיות לעמותת שלום כלכלי

הרצאה בכנס חדשנות שנתי לחדשנות בחקלאות

חדשנות ויצירתיות בשירותי חברה וקהילה במשפחה

יום עיון אסטרטגיה עסקית ושיווקית לפאראדוקס

סדנאות חדשנות וחידוד המסר השיווקי לארומה נעמה

הרצאות וסדנא לחשיבה פורצת דרך לפורום נשים מנהיגות

סמינר מקצועי לעובדי בנק ישראל במלון חוף גיא בטבריה

תכנית חדשנות שיטתית לחברת "אופק צילומי אוויר"

אסטרטגיות חדשנות במיג"ל בשיתוף האיחוד האירופי

הרצאה ב- Success University להעצמה והתפתחות אישית

חשיבה המצאתית בטכנולוגיה לקליל תעשיות

פרויקט מתמחים בירושלים - חשיבה יצירתית, מיצוב ומית

אבחון מיזמים ותכנית חדשנות שיטתית בכרמל מערכות

הרצאה חוויתית ביצירתיות לאגודת בני הרצליה

אסטרטגיה שיווקית בינ"ל לחברת SGD ENGI

חדשנות אסטרטגית לברן טכנולוגיות

חדשנות ארגונית לרשת מחסני השוק

תכנית חדשנות שיטתית בטכנולוגיה באוניברקול

העצמה וניהול מנהיג לרכזים ארציים בארגון "יזמים צעי

הרצאת חשיבה יצירתית בשבוע האיכות הלאומי

חשיבה המצאתית למנחי יזמים צעירים

כנס מש"א שנתי: חשיבה יצירתית ומשאבי אנוש - הילכו ש

קידום השיווק וכלי ניהול מכירות במבטחים החדשה

תכנית "ניצוץ" ב- i-rox מוצרי תוכנה - אסטרטגיה שיוו

הצלחה לתכנית אסטרטגיה שיווקית בינ"ל וחדשנות ל- MIS

כנס יועצות למעמד האשה ונבחרות ציבור ברשויות

התכנית הלאומית לסיוע ליצואנים קטנים ומתחילים

אסטרטגיה שיווקית לארליך מעבדות צילום

בקרוב - הרצאות וסדנאות אסטרטגיית חדשנות ערך

חדשנות עולמית עבורך עם Ideation International מארה

חשיבה המצאתית למנהלי בתי ספר יסודיים בירושלים

הרצאה: ליונס ראש העין במבט אחר, במסגרת כנס...

חדשנות מצמיחה במט"י ירושלים במסגרת "ניצוץ" ירושלים

הסתיימה תכנית "ניצוץ" לחדשנות מוצרית ב"הדר ועוד"

Exportease תכנית המשקיעה בחברות ישראליות לשיווק בח

אסטרטגיה שיווקית בינ"ל לעדיה תכשיטי אופנה

הרצאה לויצ"ו בראש העין "מהישרדות לצמיחה"

הנחיית בימת הייד פארק חדשנות במסגרת פרויקט "חכמים

ניהול רעיונות בפרויקט רובוטיקה לנוער ארצי

ליווי צוותי הנהלה ושיווק בבר מגן תעשיות

"קול קורא" לתכנית השדרוג הטכנולוגי של מתימו"פ

מנחי מועצות נוער רשותיות מכל הארץ בהרצאת מנהיגות -

צמיחה באמצעות ת"ע ותקציב לשנת 2012 לבר מגן תעשיות

 משפט החודש 

"שלמות מושגת לא כשאין מה להוסיף יותר, אלא כשאין מה להחסיר יותר"

אנלוגיה לכלי חשיבה המצאתית "החסרה" ; מתוך הספר "הנסיך הקטן" של אנטואן דה סנט-אכזופרי

חשיבה המצאתית שיטתית להעלאת רעיונות למוצרים / שירו...
חשיבה המצאתית שיטתית להעלאת רעיונות למוצרים / שירות חדשים

המטרה - לרכוש וליישם מתודלוגיה חדשנית להעלאת עשרות רעיונות למוצרים חדשים שלא באמצעות השוק (השיטה השכיחה כיום).
כיום, לרוב השיטה הנהוגה בארץ ובעולם לאיתור רעיונות למוצרים או לשירות חדשים היא לשאול את השוק / הלקוחות מה הבעיות או מה הצרכים שלהם.

בשלושת העשורים האחרונים התגלתה שיטה חדשה, מוכחת מחקרית, באמצעותה אין צורך לשאול את השוק בשלבים הראשונים של העלאת הרעיונות למוצרים או שירות חדשים. לשיטה קראו TRIZ ובעשור האחרון פותחה שיטת ה- ITRIZ.
בשיטות אלה גילו במחקר מקיף של כ- 2 מיליון פטנטים, שקיימות תבניות חשיבה מוכחות במעבר מהדור הישן לחדש, שאם משתמשים בהן, ניתן להפיק רעיונות המצאתיים ויצירתיים למוצרים ושירותים חדשניוים גם בלי לשאול את השוק. בשיטה זו, משתמשים בכ- 40 תבניות חשיבה וגם בתוכנות מובנות כדי לפתור בעיות במוצרים קיימים והמציא רעיונות חדשנייים. 
במסגרת מחקר המשכי, שנעשה בארץ, צמצמו כמות הכלים לחשיבה בתבניות נבחרות מתוך אלה שפותחו במחקר הגדול הנ"ל. שיטת החשיבה הזו נקראת SIT - Systematic Inventive Theory, חשיבה המצאתית שיטתית.
הסדנא לפיתוח רעיונות המצאתיים / יצירתיים למוצרים / שירותים חדשניים
כוללת את הפרקים / הימים הבאים. ניתן לצמצם את היקף הסדנאות או להרחיבה בהתאם לתיאום עם הלקוח ובהתאמה לצרכיו:
- סדנא 1 - מגבלות חשיבה והדרך להתגבר עליהן ; תבניות חשיבה וקבעונות חשיבה המגבילים אותנו בפיתוח רעיונות למוצרים ושירותים חדשניים ; לימוד ותרגול שישה כלי חשיבה: החסרה, איחוד, חלוקה, הכפלה, הוספת מימד והתאמה לסביבה + שני תנאים מספיקים: "העולם הסגור" ותנאי השינוי האיכותי להפקת רעיונות המצאתיים.   
- סדנאות 2, 3 - תרגול פרקטיקום בהעלאת רעיונות המצאתיים / יצירתיים במגוון תחומי עסקים וקווי מוצרים לתרגול השיטה וכליה ; לימוד "בנק הרעיונות" ; לימוד עקרונות ניהול "בנק הרעיונות" ברעיונות שיועלו במהלך היום ;  לימוד ותרגול סידור הרעיונות ב"בנק רעיונות" ; גיבוש קריטריונים לדירוג ומיון הרעיונות ב"בנק" ;  לימוד ותרגול סינון הרעיונות ברמות חדשנות שונות.
- הכנה לסדנא 4 - פרקטיקום בקווי מוצרים של החברה / המפעל: הכנת המוצרים / קווי המוצרים שבהם רוצים להמציא רעיונות חדשניים ; ההכנה כוללת פירוק למרכיבים ותכונות של המוצר המוביל,  בירור מרכיבים ומגבלות קיימים ובשוק ועוד,
- סדנא 4 - לימוד שיטת חשיבה חדשה לדיון ברעיונות חדשניים "ששת הכובעים של דה בונו" ; תרגול בשיטת "ששת הכובעים" על נושאים כללים ועל נושאים אקטואליים של החברה ; החלטה על כיווני עובדה בסדנא 4.
- סדנא 5 - עבודה בצוותים על הכיוון שנבחר לחדשנות להמצאת רעיונות חדשניים, תוך שימוש בכלי החשיבה ; הצגת הרעיונות ; התאמת "כובעים" לבן, צהוב, ושחור לכל רעיון ; סידור הרעיונות בדף דירוג ; גיבוש קריטריונים רלבנטיים לדירוג ; דירוג אישי ; שיבוץ ב"בנק הרעיונות" ומציאת ממוצע וסטיית תקן שמראה מי יודע יותר ומי פחות  ; דיון על "ישור קו" ואם צריך דירוג מחדש ; מיון הרעיונות לפי רמות החדשנות ורמות הסיבוך והשקעות המשאבים הנדרשת לישום .
- סדנא 6 - לימוד ותרגול הכנת קונספט שיווקי לרעיונות חדשניים ; לימוד ותרגול הכנת מבחן קונספט שיווקי = הדרך לשאול את השוק בצורה מדגמית על "כוונת קנייה", משוב על ערכים / תועלות / הבטחות שיווקיות ודעתם של הנשאלים באופן חופשי מול שאלון הקונספט השיווקי ; מיפוי הלקוחות / הספקים שאליהם יפנו עם השאלון ; הדרך לניתוח התוצאות של שאלון הקונספט השיווקי.
- סדנא 7 - גיבוש תכניות עבודה עקרוניות לשיום הרעיונות המובילים ברמות השונות ; גיבוש מנדט לצוות החדשנות ; התווית כיוונים להקמת צוותי פעולה בתוך החברה / המפעל.

השיטה מאפשרת להעלות את הרעיונות בתוך הארגון עצמו, לבצע סינון פנימי ורק אחרי גיבוש הקונספט למוצר / לשירות לשאול את השוק מה דעתו.

תהליך זה הרבה יותר אפקטיבי ומאפשר העלאת רעיונות למוצרים חדשים באופן שוטף ומצמיח ובאופן שיפתיע כל פעם את המתחרים מחדש.
הסדנא לפתרון בעיות טכנולוגיות
זוהי סדנא המיועדת למפעלים וחברות העוסקות בפיתוח / יצור / שיווק של מוצרים ושירותים טכנולוגיים כדי לפתור בעיות שלא ניתן לפתרן בדרכים רגילות.
היא דומה במבנה שלה לסדנא הנ"ל לפיתוח רעיונות חדשניים למוצרים ושירותים. במסגרתה, ניתן לבחור להשתמש בשיטה העולמית ITRIZ או בשיטת SIT.
שיינמן חדשנות אסטרטגית שותפה של חברת Ideation International ממישיגן / דטרויט בארה"ב וניתן להזמין את מדעני החברה בארה"ב לפתור בעיות אמיתיות בשיטת ITRIZ.
בשתי השיטות ניתן לחסוך מאות אלפי דולרים בשנה מפתרון הבעיות ולהוביל את הארגון לפריצות דרך המשכיות ולאורך זמן בשימוש בכלי השיטה הנבחרת.
הנושאים העיקריים, בנוסף / במקום נושאים מקבילים בסדנאות הנ"ל
-  כלי החשיבה לפתרונות המצאתיים - לומדים ומתרגלים שישה כלי חשיבה ושני תנאים מספיקים לפתרונות המצאתיים.
תרגול ברמות קושי - מתרגלים את השיטה בעבודה של הצוותים בסדנא על בעיות מדרגות קושי שונות בתחומי עסקים שונים מזה של הארגון.
בחירת בעיות שפתרונן יחסוך לארגון מאות אלפי דולרים - הארגון בוחר בעיות שלא ניתן לפתרן בדרך רגילה.
- ניסוח הבעיות - בחלק זה מנספחים את הבעיות מול שאלון מובנה, שבאמצעותו ניתן כבר להגיע לכמה אבחנות שמאפשרות צורת הסתכלות שונה וגישה לפתרונות שלא היו זמינים קודם ; מכינים את הבעיה לניתוח של תנאי המשתנה האיכותי.
- פתרון הבעיות - פותרים בעיות נבחרות של הארגון בצוותי עבודה בשימוש בכלי השיטה הנבחרת. קיימת אפשרות שהמדענים של Ideation. יפתרו בעצמם את הבעיות ויכינו את רישום לפטנטים שיווצרו ברמה העולמית.
- דירוג, מיון וסינון הפתרונות, שעולים בתוך "בנק רעיונות".
- יתר הנושאים - כמו בסדנא לפיתוח רעיונות למוצרים ושירותים חדשניים.
לראש העמוד