English

פרופיל
חדשנות עסקית
חשיבה המצאתית
אסטרטגיה
שיווק ופיתוח עסקי
חונכות עסקית ואימון אישי
מנהיגות ויזמות
תכניות יעוץ והדרכה לתחום האזרחי
תכניות יעוץ והדרכה לתחום הבטחוני
 חדשות ואירועים 

"ניצוץ": סדנאות חדשנות בסבסוד משרד התמ"ת

קרן השיווק במשרד התמ"ת ותכנית השדרוג הטכנולוגית של

תכנית "ניצוץ" לחברת הולילנד קוסמטיקס

תכנית חדשנות טכנולוגית לחברת מ.ש אלומיניום

תכנית להצמחת חברת וט מגן

תערוכת AMBIENTE - עשרה טיפים ל"מכירה מהירה" וליציר

"לצאת מהקופסא", יום עיון משולב בסדנא בבנק ישראל

הרצאה "כוח הסוד" - לכ- 220 גמלאי בנק ישראל

הנחיית גוף המנטורים במכון היצוא הישראלי

הרצאה בכנס הוקרה לממציאים של מוטורולה

מכללת רופין: על חדשנות ויצירתיות ומה שביניהם

אימון ומנטורינג אישי 1:1 למנכ"לים, ליו"ר דירקטוריו

סדנאות חדשנות באלקטרה תעשיות מיזוג אוויר

קורס חדשנות ויזמות עסקית לחברת yes

הושק פיילוט חדש: הרצאה מוסיקאלית לעסקים ופנאי

קורס שיווק בינ"ל וסחר חוץ בנצרת למגזר הערבי

הרצאות מנהיגות לשכבת כיתות ט' בחט"ב בראש העין

הותנע: אסטרטגיה שיווקית ומיצוב חדש לחוחובה ישראל

הרצאת חדשנות ויצירתיות לעמותת שלום כלכלי

הרצאה בכנס חדשנות שנתי לחדשנות בחקלאות

חדשנות ויצירתיות בשירותי חברה וקהילה במשפחה

יום עיון אסטרטגיה עסקית ושיווקית לפאראדוקס

סדנאות חדשנות וחידוד המסר השיווקי לארומה נעמה

הרצאות וסדנא לחשיבה פורצת דרך לפורום נשים מנהיגות

סמינר מקצועי לעובדי בנק ישראל במלון חוף גיא בטבריה

תכנית חדשנות שיטתית לחברת "אופק צילומי אוויר"

אסטרטגיות חדשנות במיג"ל בשיתוף האיחוד האירופי

הרצאה ב- Success University להעצמה והתפתחות אישית

חשיבה המצאתית בטכנולוגיה לקליל תעשיות

פרויקט מתמחים בירושלים - חשיבה יצירתית, מיצוב ומית

אבחון מיזמים ותכנית חדשנות שיטתית בכרמל מערכות

הרצאה חוויתית ביצירתיות לאגודת בני הרצליה

אסטרטגיה שיווקית בינ"ל לחברת SGD ENGI

חדשנות אסטרטגית לברן טכנולוגיות

חדשנות ארגונית לרשת מחסני השוק

תכנית חדשנות שיטתית בטכנולוגיה באוניברקול

העצמה וניהול מנהיג לרכזים ארציים בארגון "יזמים צעי

הרצאת חשיבה יצירתית בשבוע האיכות הלאומי

חשיבה המצאתית למנחי יזמים צעירים

כנס מש"א שנתי: חשיבה יצירתית ומשאבי אנוש - הילכו ש

קידום השיווק וכלי ניהול מכירות במבטחים החדשה

תכנית "ניצוץ" ב- i-rox מוצרי תוכנה - אסטרטגיה שיוו

הצלחה לתכנית אסטרטגיה שיווקית בינ"ל וחדשנות ל- MIS

כנס יועצות למעמד האשה ונבחרות ציבור ברשויות

התכנית הלאומית לסיוע ליצואנים קטנים ומתחילים

אסטרטגיה שיווקית לארליך מעבדות צילום

בקרוב - הרצאות וסדנאות אסטרטגיית חדשנות ערך

חדשנות עולמית עבורך עם Ideation International מארה

חשיבה המצאתית למנהלי בתי ספר יסודיים בירושלים

הרצאה: ליונס ראש העין במבט אחר, במסגרת כנס...

חדשנות מצמיחה במט"י ירושלים במסגרת "ניצוץ" ירושלים

הסתיימה תכנית "ניצוץ" לחדשנות מוצרית ב"הדר ועוד"

Exportease תכנית המשקיעה בחברות ישראליות לשיווק בח

אסטרטגיה שיווקית בינ"ל לעדיה תכשיטי אופנה

הרצאה לויצ"ו בראש העין "מהישרדות לצמיחה"

הנחיית בימת הייד פארק חדשנות במסגרת פרויקט "חכמים

ניהול רעיונות בפרויקט רובוטיקה לנוער ארצי

ליווי צוותי הנהלה ושיווק בבר מגן תעשיות

"קול קורא" לתכנית השדרוג הטכנולוגי של מתימו"פ

מנחי מועצות נוער רשותיות מכל הארץ בהרצאת מנהיגות -

צמיחה באמצעות ת"ע ותקציב לשנת 2012 לבר מגן תעשיות

 משפט החודש 

"שלמות מושגת לא כשאין מה להוסיף יותר, אלא כשאין מה להחסיר יותר"

אנלוגיה לכלי חשיבה המצאתית "החסרה" ; מתוך הספר "הנסיך הקטן" של אנטואן דה סנט-אכזופרי

אסטרטגיה טכנולוגית
אסטרטגיה טכנולוגית
המטרה - התאמת טכנולוגיות הייצור והתפעול לצרכי העסק. בחינה של האפשרויות העומדות בפני העסק לפיתוח הטכנולוגיות העומדות לרשותו והמלצה על טכנולוגיות שישרתו אותו לאורך זמן בצמיחה העסקית והשיווקית שלו. בין היתר, ייבחנו הצורך והיכולת ביצירת "חומות חסימה" למתחרים.
לאחר תיאום עם הלקוח, חלק זה יכול שיבוצע בשיתוף עם חברת Ideation TRIZ  Int’l הבינ"ל, המתמחה בתחום זה.
אפשרות נוספת - לבקש להתקבל לתכנית השדרוג הטכנולוגי של מתימו"פ ולקבל 50% מימון מ- 120 שעות יעוץ.
שיינמן יעוץ והדרכה מוסמכת כיועצת ומנחה לבניית אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית, בין היתר לשדרוג וחידוש קווי היצור. האסטרטגיה יכולה גם לשמש את המפעל לקבל מימון נוסף מקרן המדען הראשי במשרד התמ"ת. לפרטים נוספים ובחינת זכאות - ניתן לפנות באמצעות דף "צור קשר" באתר.
למי מתאימה התכנית?

 
מוצע שהעבודה תבוצע עם צוות היגוי מתאים שייקבע מראש, צוות רלבנטי לדיון וגיבוש ההחלטה לבחירת טכנולוגיית הייצור העתידית של החברה. 

 
 הצוות יכלול נציגים, בין היתר, מהתחומים הבאים: פיתוח עסקי ; ייצור / תפעול / לוגיסטיקה והקמה ; חדשנות / מו"פ / טכנולוגיות ; שיווק ומכירות ; נציג / ים מההנהלה הבכירה, רצוי המנכ"ל.

המסגרת המוצעת

 ניתן לבחור באחת משתי אפשרויות חלופיות לליווי תהליך הבחינה וגיבוש ההמלצות:

Mode ליווי/"צל" - ריטיינר חודשי. ליווי "צל" לגורם המטפל בנושא בחברה בתיאום תכולה עמו.

  
Mode "הובלה" - הובלת התהליך הייעוצי בשיתוף הגורם המטפל ועם צוות היגוי שיוקם.

תהליך היעוץ

התהליך יכלול בחינה ואיתור של חלופות טכנולוגיות ייצור מתאימות ומנגד בחינה בהתאמה של תחומי עסקים צומחים בארץ ובחו"ל, שבהם ניתן יהיה להשתלב.

בתחילת עבודה היעוץ יקבל היועץ לידיו:

 
 את כל החומרים הקיימים המשקפים את האסטרטגיה העסקית, הייצורית והשיווקית של החברה, ביצועי החברה בשלוש השנים האחרונות ותכניותיה לעתיד.

 
 את רשימת צוות ההיגוי, שמות, תפקידים, השכלה ופרטי קשר (אי מיילים וטלפונים).

 
 כאמור, תהליך היעוץ יעשה באחת משתי חלופות: האחת, הובלת התהליך והשנייה "צל" שילווה את הגורם המטפל בתהליך. להלן השלבי העיקריים בחלופת הובלת התהליך ;

 
 פעילות 1 - אבחון ראשוני של החברה על ידי היועץ (יום-יומיים בחברה) ואיסוף כל החומר הקיים בנושא.

  פעילות 2:

-          מפגש התנעה צוות ההיגוי - הגדרת מטרות, תכנית פעולה.

-          הצגת  "תמונת ראי" על החברה כפי שמצטיירת בעיני היועץ הכוללת בין היתר: את איפיון החברה, חוזקות עיקריות ורעיונות קיימים לכיוונים שיווקיים קיימים וחדשים וכיוונים טכנולוגיים. צוות ההיגוי יתייחס ויעדכן.

-          פיתוח קריטריונים לרכישת קווי ייצור וטכנולוגיות בהתאמה.

-          גיבוש רשימת יועצים / מומחים / קובעי ומובילי דעה בתחומי טכנולוגיות קווי יצור.
 פעילות 3 - מפגשים יזומים עם מומחים, יועצים ומובילי/ קובעי דעה.

 פעילות 4 - סדנת סיעור מוחות בהשתתפות יועצים חיצוניים, מובילי דיעה וקובעי דיעה בתחומי הענפים שבהם פועלת החברה - העלאת רעיונות לכיוונים אסטרטגיים שיווקיים, לכיוונים טכנולוגיים. התייחסות למינוף יכולות וחוזקות, התייחסות למחסומי חדירה בשוק המקומי ובשווקים בינ"ל, אפשרויות והזדמנויות שת"פ ועוד.
 פעילויות 5,6 – בחינת חלופות לרעיונות רכישת הטכנולוגיות וקווי הייצור ולפיתוח השווקים שהועלו.
  הצגה ודיון - הצגת החלופות והמלצת הצוות לפורום שיקבע בחברה.
 ליווי יישום ההמלצות  – ניתן לביצוע בשני ערוצים:

-          ערוץ עסקי / תפעולי - במסגרת תכנית המשך בתיאום החברה, במסגרת תכנית ליווי נפרדת שתסוכם עם היועץ.

-          ערוץ משפטי - במסגרת תכנית לליווי משפטי / מסחרי של חוזי הרכישה של קווי הייצור והטכנולוגיות בתיאום החברה, שתסוכם ישירות עם משרד עו"ד המטפל בנושאים אלה.

תוצרי הייעוץ 
בסיכום כל אלה יוכן מסמך שיגדיר את החלופות שנבחנו, הטכנולוגייה / טכנולוגיות עתידיות המועדפות, והתאמתן לקריטריונים שפותחו, והמלצה על חלופה מועדפת. בין היתר יוצגו בתיאום עם הלקוח:

 בצד הטכנולוגי - איתור טכנולוגיות ייצור מועדפות בתחום הנדרש (בהיבטי עלות / תועלת) ואיתור חברות שעוסקות בטכנולוגיות אלה.

 בצד השיווקי - איתור פוטנציאל שיווקי / תחומי עסקים פוטנציאליים צומחים בארץ ובחו"ל המתאימים לטכנולוגיית הייצור הנ"ל.

 בצד התפעולי – ייעוץ בהתאמת והטמעת הטכנולוגייה שתיבחר למפעל.
לוח הזמנים
סה"כ לוח הזמנים המוערך ליישום התכנית 3-5 חודשים בתלות בלו"ז שיקבע למפגשים ובהתקדמות ההכנות ועבודות הביניים.

 

לראש העמוד