"כשהשיווק נעשה כראוי - המכירה נעשית מיותרת" פיטר דרוקר
אסטרטגיה שיווקית
המטרה - ליצור מערך כללים ועקרונות לבניית השיווק המקומי או הבינ"ל בארגון / בחברה כמערכת של שלבים ונדבכים שיהפכו את המכירה למיותרת.
בכל עסק או ארגון יש מוצר או שירות ויש לקוחות שרוצים למכור להם אותם. כשאין אסטרטגיה שיווקית ואין תהליכי שיווק, המכירה הופכת לקשה עד בלתי אפשרית.
למי מתאימה תכנית יעוץ זו?
לארגונים, שרוצים ללמוד שפה חדשה להצמחת החברה או לחדש את מערך השיווק או לפתח תכנית שיווק גלובלית.
מה לומדים?
בסדנאות אלה נלמד להבחין בהבדלים בין שיווק, מכירות ובין פיתוח עסקי.
נלמד עולם מושגים הקשור לאסטרטגיה השיווקית וניישם אותו באופן פרקטי עסקי על התווך שבו פועלת החברה או העסק. לכל לקוח תוצע תכנית יעוץ / הנחיה רלבנטית לגביו.
בין הנושאים המועברים, ניתן להתאים: מבוא לאסטרטגיה, תוך עדכון היעוד והחזון ; שיווק לעומת מכירה ; התהליך האסטרטגי השיווקי ; מחזור חיי המוצר והענף ; שרשרת הערך של מוצרי החברה ; תהליך התפשטות הידע ; אסטרטגיות שיווק, הפצה, מכירה ; סוגי הסכמים מסחריים בארץ ובחו"ל ; מסחור ידע וקניין רוחני בעסקאות רלבנטיות ; ניתוח ענפי, מתחרים, לקוחות וספקים ; השגת מודיעין עסקי ותחרותי ; מיצוב נוכחי ומיצוב עתידי רצוי ; פילוח לקוחות ומתחרים ; עקרונות לייצוב "הפרות החולבות" ; יעדי שיווק, עקרונות אסטרטגיה שיווקית בסגמנטים / בפלחים ובתחומי עסקים ; מעבר משיווק פאסיבי לשיווק אקטיבי ולעיתים פרו אקטיבי ; מעבר משפה מוצרית לשפה לקוחית ; ה- FIT השיווקי (ההתאמה השיווקית) בין תכונות / "הבטחות" המוצר לבין צרכי / ערכי הלקוח ; מכירה נכונה ו- Closing ; ניהול מו"מ בעסקאות שונות ; עקרונות לפרסום ושיווק יצירתי ; אבני דרך לביצוע ובקרה ועוד.
מה מתרגלים / מיישמים?
מבצעים ניתוחים ותרגולים המתאימים לארגון.
בין היתר, מבצעים מגוון ניתוחים על ביצועי העסק ועסקים דומים / מתחרים, כפי שמבוצע באסטרטגיה עסקית בדגש על פילוח שווקים, פילוח קהלי יעד, התאמת ערוצי שיווק ומכירה, התאמת צינורות וערוצי הפצה, עקרונות שיווק ומכירה מורכבים, ניהול מו"מ מורכב, ביצוע "סגירה" מכירה, תקשורת שיווקית, כלי מודיעין שיווקיים ועוד.
גם כאן, מעלים שאלות אסטרטגיות ומהם המחסומים שעוצרים את החברה מלצמוח, שהתשובה עליהם מובילה למערך עקרונות וכללים המשלימים את האסטרטגיה עסקית.
מבצעים ניתוח חוזקות חולשות על החברה ואיומים והזדמנויות על הסביבה העסקית SWOT - Strengths & Weaknesses & Opportunities & Threats.
מהם תוצרי תכנית היעוץ?
תכנית אסטרטגית שיווקית.
הגדרת היעוד והחזון של החברה.
התייחסות לצורך בפיתוח רעיונות יצירתיים למוצרים חדשים, מובילי שוק.
הקניית כלים ותובנות חדשות לניהול החברה.
גיבוש צוות החברה בשפה תקשורתית וניהולית חדשה. |